Vaststelling van de ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting die de gevels van woningen gelegen in de gemeente Vianen mogen ondervinden, Ministerie van Infrastructuur en Milieu

Redactie Vianennieuwsvandaag.nl

Bij ons lees je alle bekendmakingen en welke vergunningen worden en zijn verstrekt in Vianen.

Aanvraag Natuur en milieu | Geluid

De ingediende aanvraag voor luidt als volgt:

Vaststelling van de ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting die de gevels van woningen gelegen in de gemeente Vianen mogen ondervinden, Ministerie van Infrastructuur en Milieu

De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu maakt bekend dat zij bij besluit van 14 januari 2015, kenmerk IenM/BSK-2015/5797, met toepassing van artikel 90, tweede, derde en vierde lid, van de Wet geluidhinder, de ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting heeft vastgesteld die de gevels van woningen gelegen aan de wegen ‘Aimé Bonnastraat, burgemeester Jonkheer Hoeufftlaan, Hagenweg, Ina Boudier Bakkerstraat, Prins Bernhardstraat, Prinses Julianastraat, Sparrendreef, Walraven 1 straat en Zederikstraat’ te Vianen, gemeente Vianen, vanwege de wegen ‘Aimé Bonnastraat, burgemeester Jonkheer Hoeufftlaan, Hagenweg, Jan Blankenweg en Prins Bernhardstraat’ mogen ondervinden. Met toepassing van artikel 90, vijfde lid, van de Wet geluidhinder heeft zij bij voornoemd besluit tevens de maatregelen vastgesteld die strekken tot het terugbrengen van de geluidsbelasting, vanwege de wegen ‘Aimé Bonnastraat, burgemeester Jonkheer Hoeufftlaan, Hagenweg, Jan Blankenweg en Prins Bernhardstraat’, binnen de woningen voor zover niet wordt voldaan aan de in artikel 111b, derde lid, van de Wet geluidhinder genoemde binnenwaarde van 43 dB. Het besluit en de daaraan ten grondslag liggende stukken liggen met ingang van woensdag 18 maart 2015 gedurende de bezwaartermijn van zes weken ter inzage bij: – het gemeentehuis van de gemeente Vianen te Vianen gedurende werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur (woensdag en vrijdag tot 19.00 uur); – de website van de Omgevingsdienst Regio Utrecht (www.odru.nl), onder het kopje nieuws, en – het Bureau Sanering Verkeerslawaai (De Bleek 10 te Woerden) gedurende werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur. Mocht u van deze laatste mogelijkheid gebruik willen maken, dan dient u vooraf telefonisch contact op te nemen met het Bureau Sanering Verkeerslawaai (0348 487450). Tot het besluit behoort een lijst van de betrokken woningen met de daarbij vastgestelde ten hoogste toelaatbare waarde van de geluidsbelasting. Tegen genoemd besluit kunnen belanghebbenden een bezwaarschrift indienen. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt, op grond van artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht, zes weken. Deze termijn vangt aan met ingang van de dag na die waarop het besluit door middel van publicatie bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift dient te worden gericht aan: De Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu p/a Bureau Sanering Verkeerslawaai Postbus 97 3440 AB WOERDEN Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en bevat ten minste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar.

De gehele aanvraag is ook via deze link te vinden op de website van de overheid.

Hebben de buren een akkoord gekregen vanuit de gemeente op hun bouwplannen maar ben je het hier niet mee eens? Dan kan je binnen 6 weken na de goedkeuring bezwaar aantekenen. De gemeente moet het verzoek dan nogmaals bekijken. Wordt dan alsnog de vergunning verstrekt dan kan je nog een beroep aantekenen bij de rechtbank. Het beste is natuurlijk om in contact te zijn met je buren en het bespreekbaar te maken.

Share this article

  1. Bekendmakingen vianen
  2. Natuur en milieu | Geluid